søndag den 1. juli 2012

Besøg i Læsø Uldstue


Vel ankommet til Læsø gjaldt et af vore første besøg 'Uldstuen',
som jeg kender fra år tilbage.

Uldstuen er i en gammel Læsø gård, meget stemningsfuldt.
Lissi Grønbæk og Bertel Fog, der har uldstuen, har selv fårebrug, og spinder deres eget uld,
samtidig med, at de også forhandler garn andre steder fra. I kan læse mere på www.laesoeuldstue.dk, og faktisk har de også en webshop. (Det trøster mig lidt - for hold da helt op, hvor er der bare mange fristelser i den butik). 


  
I får lige et par eksempler hvor idyllisk der er på Uldstuen. Skulle man af en eller anden uransagelig grund ikke være strikkeinteresseret, så er der alligevel meget at se på og opleve.


Her ser I den trøje, jeg absolut ikke kunne stå for. 
En trøje med strandskader, designet af Lissi Grønbæk. 
Jeg købte kittet på trods af (selvpåført) garnembargo. Jeg MÅTTE eje den.
Det samme MÅ jeg med en helt masse andre trøjer deroppe - men der er det så webshoppen trøster.

Neden under strandskadetrøjen ser I nogle dobbeltvævede tæpper, man også kan købe deroppe.
Jeg købte sådan et for ca 8 år siden, og det er ikke at se, at det er brugt. 
Selv om sådan et tæppe koster ca 900 kr, mener jeg alligevel det er billigt. Kvalitetsmæssigt holder det, og det er et sjældent varmt og godt tæppe. Et godt køb, vil jeg kalde det.




 Her ser I eksempler på alle mulige andre fristelser hos Uldstuen. 
De filtede jakker er jeg vild med.
Det samme kan man sige om den uldne undertrøje. Måske køber jeg sådan en på torsdag, når vi skal derud igen. Ravsmykker er der også masser af.
 Købte et armbånd der for nogle år siden, som jeg stadig er glad for.

Og så er der lige disse skønne futter, et køb jeg havde planlagt på forhånd.
Sådan et par filtsko kan holde i mange år, og har man en gammel lejlighed eller et sommerhus 
(eller begge dele), så er sådan nogle sko helt sublime. 
Man kan også få dem i grå eller brune.


Her var jeg nået frem til kassen, hvor mit strandskadekit er ved at blive pakket af designeren selv.


 Disse fotos er skudt på vejen ud ..


Og Mågen Max røg på min søster derinde - ville simpelthen ikke slippe hende igen.
Så den fulgte med os hjem. 

10 kommentarer:

den gamle krage sagde ...

WOW! Jeg vil til Læsø NU!!!

Næste gang (sø)manden skal omkring Læsø, påmønstrer jeg som (uautoriseret) kahytsjomfru eller blind passager.

Mosekonen morgendug sagde ...

Jeg vil også med.
Så faktisk en udsendelse for noget tid siden om de huse på Læsø, som stadig havde tangtag ( ålegræs )
Og sikke mange lækre sager. Kan godt forstå, at i ikke kom tomhændede derfra :)

Randi B. Jensen sagde ...

Hvor er det længe siden, jeg har været inde på din blog - simpelthen fordi jeg ikke har kunne åbne siden, men i dag lykkes det efter et par forsøg.
så jeg har kigget langt tilbage.
hold da op, du får strikket meget og sikke skønne blomster du har i din have :-)
Jeg har været på Læsø en gang, og da var vi også omkring Uldstuen - det er bare lækre sager, de har - der kan man godt nok blive fristet :-)
Dejlig trøje, du har købt ind til at strikke.
Ha' en rigtig god ferie.

Fru Knudsen sagde ...

Nå, nå, så i har fået husdyr eller rettere din søster har. Den er da sød. Kan godt forstå du faldt for det strandskade-kit, er spændt på at se resultatet. når du flere besøg i Uldstuen medens du er på Læsø? Man kan jo blive draget af den Uldstue!!!

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Kan godt forstå dit køb at strandskade blusen. Hvor er den sød og skøn.

Stine:)

Lea sagde ...

Uha, et indlæg, der frister og lokker mig ind på "farlige" hjemmesider (de er farlige, de sider med webshop!!!!).

Ser superlækkert ud og kan godt forstå dit indkøb; den er skøn, den bluse!!

Lis sagde ...

Jeg vil også til Læsø nu og besøge Uldstuen.

Skøn trøje du har købt, jeg forstår godt hvorfor den skal med hjem.
Og uldfutterne, lige noget for mit altid frysende barn i Aarhus. Så af indkøbsplaner er der vist rigeligt.

fortsat god ferie.

Kh. Lis

Fru Olsen sagde ...

Har været på Læsø engang i min pure ungdom og kan godt huske uldhuset. Men dengang var der vist ingen butik. Og hvilken butik!!!! Jeg ville også være kommet ud begravet i poser :-) Og Max var måske også røget på mig... :-)

Fru Olsen sagde ...

Fortsat god ferie, forresten... :-)

Hanne Rimmen sagde ...

MONA, den trøje, den må jeg eje.
Den er helt fantastisk.
Altså... helt uimodståelig !!!